כיום כולם נמצאים כאן ברשת הדיגיטלית. עסקים גדולים, קטנים, חדשים, ישנים, מקוריים, בסיסיים – כולם, ובאותה נשימה כולם מחזיקים בדיוק באותה מטרה: להגדיל את החשיפה ולהגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל, ועל כן השיווק הדיגיטלי כה פופולארי ומבוקש. נשמע מעניין? הפעם נציג את התמונה מהעיניים של הלקוחות, מעיניים של עסקים שכבר הספיקו ללמוד דבר או שניים בתחום:

הטיפ של גדי – מנהל עסק לממכר מוצרי מזון לכלבים

העסק שלי רץ לאורך שנים, אך לפני שנה הבן הבכור הודיע לי שאני חייב להתקדם ולהגיע גם לרשת הדיגיטלית. מהר מאוד הרמתי חנות מקוונת (בעזרת תמיכה מקצועית) ובכדי לפרסם אותה פניתי לפייסבוק, אך שם כבר הלכתי לאיבוד והרגשתי שאני בעיקר משקיע זמן ומשאבים אך לא רואה תוצאות. פניתי בחזרה לבני והודעתי לו שאני מוותר, אך אז הוא נזכר לספר לי שאני יכול להגדיל את כמות העוקבים בקלות, ואכן לא עבר הרבה זמן והתחלתי להרגיש יותר תנועה באתר. מהי המסקנה? באמצעות קניית והגדלת העוקבים זוכים לחסוך זמן יקר ולהגדיל את החשיפה, אך פה אני מבקש לחדד שחשוב למקד את קהל היעד. בהצלחה לכולם.

שיווק בפייסבוק

הטיפ של רונית – קוסמת לימי הולדת

אני קוסמת במקצועי ופחות נמשכת לעולם הדיגיטלי, אך משהבנתי שהפרנסה שלי תלויה בכך ושאין לי משאבים להשקיע במקדמים מקצועיים, גיליתי שגם אני יכולה למנף את הזירה הדיגיטלית ואף לבדי (כמובן באמצעות טיפים טובים מחברים קרובים). הטיפ שלי הוא ליצור קבוצת פייסבוק שרלוונטית לעיסוק שלכם. כך למשל אני פתחתי את הקבוצה "רעיונות הפעלה לימי הולדת", בה אני מעניקה מגוון רעיונות ועונה על שאלות בנושא. מכאן שאט אט קיבלתי הכרה ויותר הורים ביקשו להיעזר בשירותים שלי. עם זאת, אל תטעו שמדובר בקסמים, אלא יש להיות עקביים במשך מספר חודשים עד שבאמת רואים תוצאות.

הטיפ של עידו – בעל עסק משפחתי לממכר בשר בקר

אני גיליתי שיוטיוב מהווה נכס שיווקי יקר ערך. מה עשיתי? פתחתי ביוטיוב ערוץ שמקשר לאתר הבית ובו אני מפרסם בעקביות טיפים פשוטים שאנשים אוהבים לקבל. כך למשל אני מסביר על בישול ארוך, כיצד בוחרים נתחים, כיצד מיישנים בבית בשר, מהן הטעויות הנפוצות בתחום וכדומה. חשוב שתשקיעו בסרטונים ממוקדים ושמצטלמים היטב וכמובן שגם חשוב להיות סבלניים – אט אט ההשקעה משתלמת, כיום הרבה יותר אנשים מכירים את המותג המשפחתי.

הטיפ של תושייה – מעצבת פנים

אני חיה עיצוב אך גם את הרשת הדיגיטלית ועל כן גיליתי שפשוט כיף לשדך בין השניים ופה ארחיב אודות שידור חי בפייסבוק – אחת הדרכים היותר מהנות בכדי ליצור עניין אמתי ולזכות בחשיפה משמעותית בתוך פרק זמן יחסית קצר. אני אוהבת לצלם בתים שאני עובדת עליהם בשלבים ההתחלתיים ואז להמשיך את הצילום בשלבים הסופיים. הפער שבין הלפני לאחרי מושך הרבה תגובות ואף מייצר דיאלוג מעניין. כמובן שבסוף השידור אני מזמינה ליצור איתי קשר עבור התייעצות, ואכן אנשים רבים פונים.

הזמן שלכם!

עתה ביחנו איזה טיפ עשוי להתאים גם לעסק שלכם ותתחילו לנוע כלפי מעלה – בהצלחה!