מי שאוהב קפה טוב תמציתי חזק ומרוכז: בוחר מכונת אספרסו שתאפשר לו ללגום קפה טוב בבוקר, ולאחר מכן לוגם בהנאה מספר כוסות קפה משובח לפי החשק והצורך. ואכן, אין כמו קפה מעולה כדי לפתוח עמו את הבוקר. אם תרצו לבחור מכונת אספרסו ביתית, כדאי לדעת איך מבצעים בחירה נכונה.

קריטריונים לבחירת מכונה

כשאתם בוחרים מכונת אספרסו יש כמה קריטריונים שכדאי לשים אליהם לב, כמו איכות המכונה, התאמה לשימוש היומיומי (משמע: אל כמות הקפה הממוצעת שאתם מכינים ביום), פונקציונאליות של המכשיר, לחץ משאבה, והמחיר כמובן. כיום יש מכונות אספרסו בכמה גדלים עם פונקציות שונות והן נחלקות למספר סוגים כמו ידניות, אוטומטיות וחצי אוטומטיות. הפופולאריות מבניהן הן כאלה שמאפשרות הכנת אספרסו קצר או ארוך בלחיצת כפתור.

חשוב לבחור מכונה שתכיל את קפסולות הקפה שמתאימות לדגם המכונה. למשל: עבור מכונות של נספרסו (Nespresso) יתאימו כמעט כל סוגי הקפסולות החל מכאלה של עלית עד לקפסולות איכותיות של חברת 'נספרסו'. בנוסף לכך תוכלו לבחור מכונה שיש לה מנגנון ניקוי עצמי – מה שיחסוך לכם את הצורך לשטוף חלקים כמו מגירת הקפסולות ומגש המים אליו מתנקזים מי הקפה.

איך בוחרים מכונת אספרסו ביתית

פירוט היכולות של כל מכונה

בכול הנוגע לסוגי המכונה, נחלקים הסוגים  ל3 סוגים בדרך כלל:

מכונה ידנית – מכונה עם בוכנה שמשמשת משאבה באמצעותה חולטים את פולי הקפה. מכונות כאלה נראות מעט מיושנות בעיצוב במכוון, זאת כדי ליצירת מראה רטרו. מכונת קפה ידנית דורשת ידע בטחינת פולי קפה, הקצפת חלב והכנת אספרסו. מכונות כאלה מתאימות עבור מי שקפה בשבילו הוא דרך חיים.

מכונה אוטומטית – מכונה ל'עצלנים' או לאנשים שאוהבים קפה אבל רוצים ללחוץ על כפתור אחד ולקבל את מנת האספרסו הדרושה. מכונות כאלה מאפשרות גם הקצפת חלב. מכונות כאלה מאפשרות הקצפה על ידי ווסת שדורש מעט למידה בנוגע להרתחה של חלב והקצפתו. בכול מקרה, הקצפת חלב במכונה ביתית זה דבר שאפשר ללמוד בקלות.

מכונה חצי אוטומטית – מכונה עם משאבה חשמלית שמספקת לחץ משתנה ולפי בחירה של הכנת אספרסו או כל משקה אחר. מכונות חצי אוטומטית מאפשרות הקצפת חלב עבור מי שירצה להכין קפה הפוך. מכונות מסוג זה הן בדרך כלל מתקדמות ומציעות פונקציונליות בשימוש על ידי הכנת קפה בלחיצת כפתור.

מחירים

בכול הנוגע למחיר של מכונת אספרסו, המחירים משתנים ונעים החל מ400 שקלים למכונת מיני אוטומטית, עד ל2,000 שקלים ויותר עבור מכונה ידנית קלאסית בעלת חימום מהיר, אופציית הקצפת חלב, הגדרות אוטומטיות לטמפרטורה ושאר פונקציות. לאחר הבחירה מומלץ לבחור קפסולות קפה מתאימות למכונה שלכם או קפה טחון בתפזורת שמתאים למסנן חליטה ידני ולמכונות מקצועיות יותר. אז זה הזמן לבחור מכונת קפה טובה שתאפשר לכם ימים כיפיים עם ספל אספרסו מושלם. מכונת קפה יכולה גם להיות מתנה פרקטית שיכולה להתאים כמעט לכל אחד, וניתן להתאים את טווח המחירים הרצוי בהתאם.