כיום, מוצעים בענן שירותים בתחומים רבים. אחסון הוא אחד מהפופולאריים ביותר מביניהם. כיצד בוחרים שרות מסוג זה? הנקודות הבאות יסייעו:

תשתיות הספק

תשתיות ספק האחסון בענן שאיתו תעבדו משמעותיות מאוד, מאחר שהן תהפוכנה להיות התשתיות שלכם בפועל. מבחינה גיאוגרפית, מומלץ לבחור בספק שיש לו חוות שרתים בפריסה ארצית ועולמית. באופן כזה, שרתיו אשר עובדים עבורכם, יהיו זמינים קרוב ככל הניתן למשתמשים. בעקבות זאת, מקבלים ביצועים אופטימאליים ושיפור בחוויית המשתמש. באחסון אתרים, השפעה כזו על הביצועים, עשויה להיות מורגשת אפילו בדרוג האתר במנועי חיפוש.

חבילה מתאימה

חבילת האחסון שבה תבחרו, חייבת להתאים כמובן לדרישותיכם. סינון ספקים ראשוני, עשוי להתבצע במהירות סביב נקודה זו. החבילות הזמינות, הן גם דבר שקל לברר – לרוב הדבר מפורט באתר הספק. הצעות מיוחדות מעבר לכך, תוכלו לקבל בפנייה ישירה לכל ספק. אם מתלבטים בין חבילות שונות, כדאי להעדיף חבילה שמספקת לכם מרווח נשימה מספיק כבר מראש. בהמשך לכך, כדאי לשאול מה יהיה אצל אותו ספק, אם תזדקקו ליותר משאבי אחסון? מה זמין ובאיזה מחיר? מבחינת מחירים, ישנו השיקול הקבוע של רצון להוזיל, מול רצון לקבל כמה שיותר ערך מוסף תמורת התשלום. כך שניתן לחלק בגדול את הצעות הספקים, לזולות יחסית מול היקרות יחסית. רבים יבחרו ובצדק מבחינתם, את אחת ההצעות שבאמצע, שגם מספקת את היחס הטוב ביותר (מבחינתם) של מחיר לעומת תכונות.

המדריך המלא לבחירת שירותי אחסון בענן לעסקים

 

ערך מוסף

ספקים שונים, מציעים כיום באופן שגרתי שירותי עזר משלימים, לצד מוצריהם המרכזיים. כאשר אתם נתקלים בספק שירותי אחסון בענן, אשר נראה לכם מעניין, מומלץ תמיד לבדוק מה עוד הוא מציע. ספציפית כהשלמה לנושא האחסון, הוא עשוי להציע שירותי גיבוי או עזרים להתאוששות מאסון. להגנה על המידע המאוחסן, עשויים להיות מוצעים שירותי אבטחה שונים. במבט כללי, יש יתרון בבחירת ספק, שמציע כמה שיותר אפשרויות שעשויות להיות דרושות לכם בעתיד.

חברה איכותית – האמינות

אחד ההיבטים החשובים ביותר בבחירת ספק שירותי אחסון בענן, הוא נושא האמינות. מבחינת עסקים, זו היא נקודה שלא מתפשרים עליה. מדובר בנקודה שלא קל לברר מראש, אך גם כזו, שלא הייתם רוצים לגלות בזמן אמת, תוך כדי התמודדות עם תקלה. לכן, כדאי להשתדל ולהעריך זאת, ככל הניתן, מראש.

חברה איכותית – השרות

שרות הלקוחות הרגיל של החברה, דוגמת מענה לשאלות ובירורים שונים, צריך להיות זמין בימים ובשעות שנוחות לכם ואיכותי. זה הוא שירות משלים בסיסי למדי של ספקי אחסון בענן, אבל חשוב. הכוונה למשל, לתשובות לבירורים לא דחופים, באמצעות האימייל או טופס פנייה באתר הספק. חשוב לבחור בחברה שתספק שירות איכותי ותהיה זמינה בזמן אמת, ובעיקר – כזאת שנמנעת משירות שמספק חוויית לקוח רעה ומביצוע של פעולות רבות שגורמות לייאוש ומיאוס בקרב לקוחות.

חברה איכותית – התמיכה

התמיכה הטכנית, מהווה היבט נוסף, ספציפי, של שרות הלקוחות. בעוד ששרות הלקוחות הרגיל חשוב, התמיכה הטכנית ממש קריטית מבחינת עסקים, מסיבות מובנות. תקלות עשויות להתבטא במהירות, כמשבר עסקי שגורם להפסדים כספיים ואף לאיבוד לקוחות. כך שספק האחסון בענן שבו אתם בוחרים, חייב להיות כזה שיעמוד לצדכם בשעת הצורך, ביעילות ומגוון ערוצים נוחים לפניה. כאן מדובר בעיקר על הערוצים המהירים יותר, דוגמת תמיכה טלפונית. היבט חשוב נוסף של נושא זה, הוא הסתייעות בתמיכה מורחבת ככל שהיא מוצעת. הדבר עשוי להיות מוצע בתשלום נוסף כמובן, אך הוא מוכיח עצמו פעמים רבות כמשתלם מאוד.

לסיכום

בחירת תשתיות אחסון היא פעולה חשובה, מאחר שהיא משליכה משמעותית על הפעילות העסקית השוטפת. מבחינה זו, בחירה חכמה בשרותי אחסון בענן, מהווה פתרון מצוין.