קידום אתרים אורגני, הוא בשנים האחרונות ערוץ בולט של הוצאות שיווק בעסקים. בעלי עסקים שומעים ומבינים מניסיונם, שעצם קיומו של אתר פעיל לא מספיק בכדי שלקוחות יגיעו אליו. במקביל, הם יודעים שקידום ממומן מביא תוצאות מהר, אבל עולה לא מעט ולא מבטיח שורה תחתונה של החזר השקעה. כך שנשאלת השאלה הקריטית – האם קידום אתרים אורגני מהווה השקעה, שבאמת מחזירה את עצמה? אלה כמה נקודות למחשבה, שיעזרו לכם לגבש את התשובה בעצמכם:

בין קידום לקידום איכותי

תוכלו למצוא בשוק מבחר גדול מאוד של מקדמי אתרים. עבודה עם רבים מהם, "תוכיח לכם" שקידום אתרים אורגני לא משתלם בכלל. הכול זז כל כך לאט! או לחילופין – זז מהר תודות לפעולות כאלה ואחרות ושוב נתקע. ושוב מרגישים שחייבים לשנות משהו מהיסוד. אולי את מודל התשלום למקדם? אולי עדיף לעבור למומחה ישר, ברמה גבוהה. מומחה כזה, יציג בפניכם תמונה ריאליסטית של האפשרויות והמצב ויעשה עבודה יסודית. כך שקידום אתרים אורגני באמת משתלם לאורך זמן, רק אם עושים עבודת קידום איכותית ומתמשכת. באתר של חברת "ריגו מרקטינג" תמצאו מאמרים מקצועיים בתחום. מומלץ לבעלי עסקים שלא מתמצאים ב-SEO לקרוא מידע איכותי מסוג זה, בכדי להבין טוב יותר במה מדובר. במילים אחרות – בכדי להבין טוב יותר, על מה אתם משלמים. מה כרוך בשירות מקצועי מסוג זה, עד כמה הוא מורכב ומתוחכם ועד כמה לא פשוט להשיג בו תוצאות איכותיות.

משתלם למי?

מקדם בינוני עשוי להראות תוצאות מהירות, בכך שהוא יביא לשיפור מיקום האתר בחיפוש. זאת, בכיוון שונה מעט מהקיים, עבור מילות וביטויי חיפוש מעט שונים. אלא שפעולה מסוג זה רלוונטית, רק במידה שבה הכיוון החדש מתאים עבורכם עסקית. כלומר, שהוא מושך לקוחות רלוונטיים. בשוק שבו יש נישות רבות, די בהבדל קטן ב"כיוון", בכדי למשוך לקוחות שמחפשים מוצר או שירות שונים ממה שאתם מציעים. משמע – זו השקעת כסף, במשיכת הלקוחות הלא מתאימים. משתלם?

האם קידום אתרים אורגני הוא אפיק שיווק משתלם SEO

משתלם מאיזו בחינה?

מה זה משנה, אם אנשים ידעו על האתר שלך או לא? עבור רוב העסקים, לא זה בדיוק מה שמנסים להשיג. המטרה היא להשיג "תכל'ס" עסקי ספציפי יותר, דוגמת לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר וגם משאיר פרטים או גם מבצע רכישה בחנות שבאתר.

משתלם ועוד איך!

נגיד ששילמת על מודעה (לקידום האתר או בירחון מקצועי שרלוונטי לעסק שלך). שילמת. ראו. חלקם (לרוב חלק מזערי) יגיבו לכך. זו השקעה חד פעמית בלבד. אם תרצה להשתמש בה שוב, תצטרך לשלם פעם נוספת ודי מהר גם לשלם על שינוי המודעה עצמה. בשונה מכך, קידום אתרים אורגני מניב פירות לאורך זמן, גם בהשקעה חד פעמית או בהשקעה קטנה. פירות אלה, מתבטאים במשיכת לקוחות שמחפשים עסקים כמו שלך וביוזמתם.

לסיכום

קידום אורגני הוא כלי מצוין, להגעה ללקוח המתאים, בזמן המתאים. כמו כן, ההשקעה לא יורדת כולה לטמיון, אלא מתבטאת בשיפור קבוע של האתר.