היו שחשבו שהעיתונים ייעלמו לחלוטין מהעולם עם התפתחות האינטרנט והעולם הדיגיטלי כמכלול. בפועל, ברור כיום שהעיתונים בהחלט בתמונה עדיין – גם אם הנסיבות המשתנות גרמו לרבים מהם לשנות את צורת ההתנהלות (למשל מעבר לצורת חלוקה חינמית). התנאים הנוכחיים הם אידיאליים לפרסום מודעות בעיתונים, עקב כמה וכמה סיבות. במאמר הבא נציג את הגורמים ההופכים את הפרסום בעיתונות למומלץ כל כך, ונסביר לכם איך מומלץ לעשות זאת.

אז למה לפרסם בעיתונות?

מודעה צריכה למלא כמה דרישות בסיסיות על מנת שתהיה מוצלחת. הדרישה הראשונה היא לחשיפה כמה שיותר גבוהה. למרות שאחוזי החשיפה של חלק מהעיתונים ירד במרוצת השנים, עדיין מדובר בחשיפה נאה מאוד, שיכולה להגיע גם למאות אלף קוראים ביום. אופן החלוקה החינמי של חלק מהעיתונים, וגם העובדה שניתן לצפות בהם באפיקים דיגיטליים, מסבירים מדוע קהל היעד כאן הוא בהחלט מרשים. פרסום מודעה בעיתון מאפשר אם כן לפנות למכנה משותף רחב במיוחד של אנשים, תוך דגש על קהל הטרוגני (כי כמעט כל אדם קורא עיתון מפעם לפעם).

מודעה בעיתונות מציעה אופנים שונים לניסוח ולחידוד המסרים שרוצים יעברו לקהל היעד, מה שמאפשר לסמן "וי" על דרישת חובה נוספת של המפרסמים. רבים מהאנשים הקוראים עיתונים עושים זאת ברמת קשב גבוהה בהשוואה לחלק מאמצעי תקשורת ההמונים האחרים, כך שהם יכולים להיחשף למודעות ולהטמיע את המסרים שלהן. העובדה שהמודעות יכולות להיות מועברות בצורה פשוטה, עם מסרים ישירים וחד משמעיים, יכולה להקל עוד על העברתם.

פרסום מודעה בעיתון

אפשרות פנייה לקהל נישתי

לא כל המפורסמים מעוניינים לפנות בהכרח לקהל היעד הרחב ביותר האפשרי. לעיתים הדרישה היא למאפיינים ספציפיים שקהל היעד יכול למלא, דוגמת גיל, אזורי מגורים או אפילו תחביבים. החדשות הטובות הן שעיתונים מאפשרים למלא מענה גם מהבחינה הזו, כאשר בישראל יש מגוון רחב של עיתונים, מקומונים, מגזינים ומוצרי דפוס אחרים בהם ניתן לפרסם. בעיתונים יש למשל עמודים, ולעיתים גם מוספים ומדורים שלמים, המוקדמים לנושאים דוגמת קוסמטיקה, איכות חיים, תיירות, רכב וכן הלאה.

השורה התחתונה היא שפרסום מודעה בזמן הנכון ובמקום הנכון עשויה להגדיל את אחוזי ההמרה שלה בצורה משמעותית, כלומר, להבטיח שיותר אנשים יפנו לחברה המיוצגת במודעה.